(Tiedote päivitetty 16.4.)
Hei rakkaat asiakkaamme!
Tässä kootusti poikkeusajan tietoa. Varastollamme ollaan todella ahkeria ja tilaukset kulkevat ostohetkestä 1-2 päivässä sekä kotiinkuljetuksena että noutopisteisiin.
Asiakkaidemme, henkilökuntamme ja yhteistyökumppaneidemme terveys ja turvallisuus ovat meille kaikkein tärkeintä.
Koronavirus on aiheuttanut paljon huolta viime päivien aikana, ja viruksen hidastamiseksi ja ehkäisemiseksi on ryhdytty nopeisiin toimenpiteisiin valtakunnallisesti. Me Hyviksellä olemme myös varautuneet koronaviruksen aiheuttamiin muutoksiin. Lue tästä, mitä ne voivat Sinulle asiakkaana tarkoittaa.
1. Tilausten toimitus: Toimitamme kaikki tilaukset aivan kuten ennenkin, eli luotettavasti ja nopeasti. Valtaosin paketit on noudettavissa jo 1-2 arkipäivän kuluessa. Moni on varmasti huolissaan pakettien noutamisesta Postin ja Matkahuollon noutopisteistä, joten haluamme muistuttaa, että kaikki paketit on mahdollista tilata myös kotiinkuljetuksella. Posti ja Matkahuolto tekevät varmasti myös parhaansa tässä tilanteessa toimittaakseen paketit nopeasti ja turvallisesti perille.
Viimeisimmän tiedon (15.4.) mukaan koronavirustilanne vaikuttaa Postin ja Matkahuollon kuljetuksiin seuraavasti:
- Pakettiautomaatit ovat tällä hetkellä ruuhkautuneet ennakoitua suuremman pakettimäärän sekä pidennettyjen säilytysaikojen vuoksi. Kuljetusyhtiöt voivat joutua ohjaamaan pakettisi seuraavaan lähimpään noutopisteeseen, sillä lähetyksiä ei pystytä siirtämään täyteen noutopisteeseen. Tällöin noutopistettä ei voi valitettavasti muuttaa.
- Myös Postin kotiinkuljetuksissa on ruuhkaa, ja pakettikuljetuksissa voi olla viivettä suurempien kaupunkien osalta. Posti ottaa tarpeen tullen yhteyttä sopiakseen uuden toimitusajan. Olethan vastaanottamassa paketin sovittuna ajankohtana.
- Postin ja Matkahuollon asiakaspalvelut ovat tällä hetkellä ruuhkautuneet.
Postin tiedote, päivitetty 15.4.2020
Perille toimitettavat, kuitattavat ja seurattavat lähetykset:
- Normaalista tavasta poiketen, lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen vaan Postin kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen.
- Posti ei myöskään pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin järjestelmään.
Palvelupisteet:
- Postin palvelu- ja noutopisteiden työntekijät eivät ota omiin käsiinsä asiakkaan henkilökohtaisia tavaroita, kuten henkilöllisyystodistusta tai matkapuhelinta, kun he noutavat lähetyksiä.
- Kumppaneiden palvelupisteissä työntekijät noudattavat palveluntarjoajan ohjeistuksia (sikäli, kun ne ovat täsmällisempiä kuin Postin ohjeet).
Lisätietoa Postin nettisivuilla.
Matkahuollon tiedote, päivitetty 15.4.2020
- Pakettien ennakoitua suurempi määrä saattaa aiheuttaa pieniä viiveitä osassa pakettien kuljetuksia. Jotkin palvelupisteet ovat ruuhkautuneet, jonka vuoksi joudumme ohjaamaan osan paketeista lähimpään korvaavaan palvelupisteeseen. Tieto korvaavasta palvelupisteestä näkyy saapumisilmoituksessa.
- Toistaiseksi vastaanottajalle pakettia toimitettaessa Matkahuollon kuljettajat jättävät paketin ovelle ja odottavat hieman kauempana, kunnes vastaanottaja avaa oven.
- Matkahuollon asiakaspalvelijat ja kuljettajat eivät käsittele vastaanottajan henkilöllisyystodistusta tai puhelinta. Esimerkiksi lähetystunnusta tai vastaanottajan henkilöllisyyttä tarkistettaessa asiakas pitää henkilöllisyystodistusta tai puhelinta omassa kädessään.
- Toistaiseksi vastaanottajalta ei pyydetä allekirjoitusta, vaan Matkahuollon asiakaspalvelija tai kuljettaja merkitsee paketin vastaanotetuksi järjestelmään.
- Matkahuollon toimipaikoissa maksupäätteiden läheisyyteen on sijoitettu käsidesiä ja/tai kertakäyttöhansikkaita asiakkaiden käyttöön.
- Matkahuollolla on varasuunnitelma poikkeustilanteisiin ja esimerkiksi terveydenhuollon ja ruokahuollon kuljetukset pystytään hoitamaan aikataulussa aina, myös siinä tilanteessa, että muihin kuljetuksiin tulisi viiveitä.
- Tällä hetkellä ei ole tiedossa, että koronavirus olisi tarttunut pakettien välityksellä. THL kertoo, että pintojen osuus viruksen leviämisessä ei ole merkittävä, sillä virus ei säily tartuttavana pinnoilla pitkään, etenkään vaihtelevissa lämpötiloissa.
Lisätietoa Matkahuollon nettisivuilla
2. Viruksen tarttuminen: Haluamme myös muistuttaa, ettei virus siirry pakettien ja tuotteiden mukana:
“Uusi koronavirus tarttuu ensisijaisesti pisara- ja kosketustartuntana, kun henkilö yskii tai aivastaa. Pintojen osuus viruksen leviämisessä ei nykytiedon mukaan ole merkittävä. Koronavirukset ovat rakenteeltaan sellaisia, että ne eivät säily tartuttavina pinnoilla pitkään, etenkään vaihtelevissa lämpötiloissa.” (THL, päivitetty 12.3.)
Varastomme Logitrail on myös siirtynyt toimenpiteisiin vähentääkseen viruksen leviämistä ja varmistaakseen henkilöstönsä terveyden sekä toimintakyvyn, ja varastolla toimitaan viranomaisten ohjeiden mukaan. Toistaiseksi varastomme toimii normaalisti ja varaston henkilökunta tekee kaikkensa, ettei toiminta keskeydy missään vaiheessa.
3. Tuotteiden saatavuus: Koronavirus on kasvattanut tiettyjen tuotteiden, kuten C-vitamiinin, D-vitamiinin, maitohappobakteerien, vastustuskykyä tukevien ravintolisien sekä monien kuivaelintarvikkeiden ja hygieniatuotteiden kysyntää. Tämän johdosta kyseisissä tuotteissa saattaa esiintyä saatavuuskatkoja. Toistaiseksi kyseisiä tuotteita on vielä hyvin saatavilla meiltä, ja olemme varautuneet menekin kasvuun.
Seuraamme Hyviksellä tilannetta jatkuvasti ja tiedotamme lisää, mikäli muutoksia ilmenee. Pyrimme myös vastaamaan kaikkiin asiakkaitamme askarruttaviin kysymyksiin. Mikäli siis kysymyksiä tai huolia herää toimituksiin tai muihin toimenpiteisiimme liittyen, otathan yhteyttä asiakaspalveluumme. Asiakaspalvelumme palvelee Sinua arkisin klo 9-15 puhelimitse numerossa 010 422 9100 sekä sähköpostitse osoitteessa asiakaspalvelu@hyvinvoinnin.fi.
Vaikka nykyinen tilanne on ennennäkemätön ja meitä kaikkia huolettaa se, mihin tilanne kehittyy, olemme tässä kaikki yhdessä mukana. Pidetään siis huolta itsestämme sekä läheisistämme. ❤️
4 kommenttia
Hei Tero ja Markku! Onpa harmillista kuulla, että tilauksenne ovat juuttuneet matkalle. Välitin viestinne asiakaspalveluumme, ja tämän hetkinen tieto sekä tilausten käsittelyyn että Postin ja Matkahuollon toimituksiin liittyen on päivitetty tähän tiedotteeseen. Tilaukset lähtevät varastoltamme edelleen 1-2 arkipäivässä, mutta Postin ja Matkahuollon toimintatapoihin on tosiaan tullut tiettyjä muutoksia mm. pakettien suuresta määrästä johtuen. Toivottavasti pakettinne löytävät mahdollisimman pian perille! Aurinkoista loppukevättä tilanteesta huolimatta. :)
Päivitys edelliseen kommenttiini: Tänään Postin as.palvelija puhelimessa lupasi että paketin toimitus varmaan tänään 15.4 kun sai yhteyden paikalliseen terminaaliin jossa paketti ollut 6.4 lähtien. Siellä siis työntekijä sanoi että yrittää saada tänään sen ovelleni viim. klo 21. On kuulemma esim. kaikki paketti nouto pisteet aivan täynnä noin ympäri Suomea. Covid-19 liikkumisrajoitus ym. säädökset jatkunevat Suomessa ainakin Toukokuun puoliväliin (ehkä siis jatkuu pidemmälle) joten varmana lisätöitä riittää monella yrityksellä joka lähettää toimituksia kuten myös Hyvinvoinnin.fi työntekijöillä.
Ystävällisesti: Kanta-Asiakas
Morjens.
Kannattaa päivittää tätä julkaisua ainakin siten että muuttaa tuon ‘Postin toimintaan ei vaikuta Covid-19 tilanne’ koska heillä on ruuhkautunut palvelu tällä hetkellä. Ollut ainakin jo 1-3.4 lähtien jos en eerehdy. Postin verkkosivulla on päivityksiä tilanteesta maaliskuun alusta lähtien jos oikein muistan.
Kun soittelin Postin as.palveluun yli 30min jonotuksella niin kuulin että Posti ei toimita kotiin koska maksupäätteellä on kuittaus. Jos sen takia pakettini ei ole toimitettu kotiinkuljetuksena jonka tilasin (arvioitu saapumispäivä 6.4 & ja nyt 15.4) niin on omituista koska edellinen lähetys teiltä tuli siten että jakaja odotti noin 2m pjääs puhumatta ja paketti oli oven vieressä. Miksi ei sitten tätä seur. pakettia toimitettu samalla tavalla :(
Näin hän teki: “Normaalista tavasta poiketen, lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen vaan Postin kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen.” Onnistunutta viikon & Huhtikuun jatkoa Hyvinvoinnin.fi työntekijöille :)
Ystävällisesi: Kanta-Asiakas
Tilauksesi #FI-201149 on lähetetty
mihinkähän tilaus on juuttunut?
Lähetys ei ole vielä saapunut Postille