Koronavirustilanne on aiheuttanut piikin elintarvikkeiden ja hygieniatuotteiden kysynnässä, ja monet tuotteet ovat päässeet loppumaan kauppojen hyllyiltä. Kauppojen hyllyjen tyhjentyessä on entistäkin tärkeämpää, että meidän kaikkien on mahdollista saada hankittua elintarvikkeita eri kanavista.
Olemme myös Hyviksellä reagoineet nopeasti muuttuneeseen tilanteeseen, sillä haluamme osaltamme olla turvaamassa peruselintarvikkeiden ja hygieniatuotteiden saatavuutta mahdollisimman monelle. Olemme yhteistyössä tavarantoimittajiemme kanssa laajentaneet luomuelintarvikkeiden ja ekologisten pesuaineiden valikoimaamme, jotta voisimme vastata poikkeukselliseen kysyntään.
Täydensimme valikoimaamme muun muassa pastalla, riisillä, säilykkeillä, ateria-aineksilla, idätettävillä siemenillä ja muilla pitkään säilyvillä ja helposti käytettävillä tuotteilla. Kokosimme kaikki elintarvikkeet, käsienpesuaineet ja muut hygieniatuotteet kauppaamme Muonavarasto-osion alle, josta löydät haluamasi tuotteet helposti.
Vaikka kaikki nämä tuotteet tulevat varmasti käyttöösi myös näiden poikkeuksellisten aikojen jälkeen, haluamme silti muistuttaa, ettei hamstraukseen ole Suomessa aihetta. Tilaathan siis tuotteita vain tarpeeseen.
Kotiinkuljetuksella paketit turvallisesti perille
Muistithan, että Hyvikseltä on mahdollista tilata paketit myös kotiinkuljetuksella, joka on ilmainen yli 129 euron ostoksille. Muistithan, että meiltä voit lähettää paketit muuallekin kuin omalle ovelle! ❤️
Posti on muuttanut väliaikaisesti pakettien kotiinkuljetukseen liittyviä toimintatapojaan seuraavalla tavalla (Postin tiedote, päivitetty 18.3.):
- Lähetystä ei luovuteta vastaanottajalle käteen, vaan Postin kuljettaja soittaa ovikelloa ja asettaa lähetyksen oven eteen. Kuljettaja odottaa muutaman metrin päässä, kunnes asiakas vastaanottaa lähetyksen.
- Posti ei myöskään pyydä vastaanottajalta allekirjoitusta, vaan toimitus kirjataan kuljettajan toimesta Postin järjestelmään.
- Mikäli kotiin tehtävässä toimituksessa on postiennakkomaksu, ohjataan lähetys Postin palvelupisteeseen noudettavaksi.
Myös Matkahuolto noudattaa samankaltaisia toimintatapoja kotiinkuljetukseen liittyen (Matkahuollon tiedote, päivitetty 18.3.):
- Toistaiseksi vastaanottajalle pakettia toimitettaessa Matkahuollon kuljettajat jättävät paketin ovelle ja odottavat hieman kauempana, kunnes vastaanottaja avaa oven.
- Matkahuollon asiakaspalvelijat ja kuljettajat eivät käsittele vastaanottajan henkilöllisyystodistusta tai puhelinta. Esimerkiksi lähetystunnusta tai vastaanottajan henkilöllisyyttä tarkistettaessa asiakas pitää henkilöllisyystodistusta tai puhelinta omassa kädessään.
- Toistaiseksi vastaanottajalta ei pyydetä allekirjoitusta, vaan Matkahuollon asiakaspalvelija tai kuljettaja merkitsee paketin vastaanotetuksi järjestelmään.
Paketit on edelleen turvallista noutaa myös Postin ja Matkahuollon noutopisteistä. Haluamme myös muistuttaa, että THL:n mukaan koronavirus ei tartu pakettien ja tuotteiden välityksellä.
Postin mukaan kotimaan lähetysten kulkuun koronavirustilanteella ei tällä hetkellä ole vaikutusta. Myös varastomme työskentelee ahkerasti, jotta paketit saataisiin mahdollisimman nopeasti perille.